Regulamin jest dość obszerny, ale tego wymaga fabuła.
I. FORUM
1. Forum jest drugą odsłoną wcześniejszego Universalisu, będącego autorswa
Guta. Wszelakie podziękowania za taką formę forum należą się
tylko i wyłącznie niemu.
2. Universalis jest forum stylizowanym na średniowiecze, konkretniej na roku 1200, od którego dzieje się fabuła. Co
niedzielę zmieniany jest rok o 1 w przód.
3. Administrator może się mylić, jesteśmy tylko ludźmi. Zwracać uwagę adminowi należy w odpowiedni sposób.
4. Można się nie zgadzać z osądami Admina, ale trzeba uszanować jego decyzję.
5. Każdy z użytkowników jest zobowiązany do przestrzegania netykiety!
6. Rozgrywka nie toczy się tylko na cb. Zapraszamy wszystkich do rozgrywek fabularnych!
7. ChatBox jest karczmą. Z karczmy można wyjść na niewielki trawnik przed nią. NIE MOŻNA na cb przebywać poza wyznaczonymi granicami.
8. Nazwa użytkownika = Nazwa Państwa. Staramy się ową nazwę w miarę skrócić, zamiast "Królestwo" piszemy "Kr.".
9. Avatar wstawiamy przez "Odnośnik do Zewnętrznego Embelmatu". Wymiary to: 175x250 px. Musi przestawiać postać odpowiednio do wieku! Przynajmniej w miarę możliwości.
10. Na danie KP każdy ma całe 4 dni. Po upływie tego czasu konto zostaje skasowane. Powyżej 14 dni nieusprawiedliwionej nieobecności konto zostaje skasowane
bez wcześniejszego informowania o tym. Tak więc zaznaczajcie swoje nieobecności.
11. Na każdego użytkownika przypada jedno konto nacji i jedno postaci specjalnej.
II. FABUŁA I ROZGRYWKI
1. Zaczynamy w roku 1200. Pisząc KP wszelakie informacje o swoim kraju zawieramy właśnie do tego roku! Chyba, że na forum mamy już np. 1210 - logicznym jest, że doczytujemy historię do tegoż roku.
2. Na forum można grać wcześniejszymi "stadiami" postaci kanonicznych, np. zamiast Austrią: Marchią Wschodnią. Można grać też, państwami które obecnie nie istnieją, a w XIII w jak najbardziej były.
3. Jeśli gracz wybierze obecnie nieistniejące państwo, musi zapoznać się z KP państwa do którego zostało przyłączone w późniejszym czasie jego ziemie (o ile jest na forum).
4. Treści na forum są objęte restrykcją
+18, co za tym idzie treści o wyjątkowej brutalności, pornograficzne nie są oznaczane w specjalny sposób, jak w przypadku innych for.
Seks na CB możliwy po godzinie 1szej w nocy, tylko między postaciami
PEŁNOLETNIMIŻeby mi tu 18letni Szwed nie pieprzył np. 10 letniego Fina >:c 5. Jak każde państwo możemy zawierać między sobą sojusze. Sojusznicy mogą, lecz nie muszą pomagać sobie w wojnach. Sojusze zawieramy TYLKO w tematach fabularnych. Jeśli ktoś pisze rozgrywkę z zamiarem zawarcia sojuszu proszę odnotować to w zapisie do rozgrywki, a link do niej wysłać na konto Narratora
6. Narrator jest BN- Bohaterem Niezależnym, może wam wpaść do tematu w każdej chwili. On rozgrywa toczące się potyczki, wojny i zatwierdza oficjalnie sojusze. Na CB Narrator może pisać dowolnie wykreowaną przez siebie postacią.
7. Jak w klasycznych RPG, wasza postać tutaj rozwija się. Od tego jakie decyzje podejmuje wasza postać, jak często się nią udzielacie zależy jak szybko dorośnie!
8. Chcesz zaznaczyć jakoś ważne wydarzenie w swoim Królestwie? Narodziny władcy czy zmianę Religii? Pisz PW z tą informacją do Administracji!
III STATYSTYKI
1. Początkowe statystyki postaci są uzależnione od wieku jaki wybieracie. Z dorastaniem jej, zwiększają się wasze parametry.
2. Prócz statystyk macie do wyboru zależnie od wieku Zdolności jak i umiejętności dla waszego państwa. Pamiętajcie, że np. jeśli wasza postać nie posiada Um "Jazda Konna" nie potrafi ona dosiadać wierzchowca!
3. Umiejętności można nauczyć się od innej postaci w rozgrywce obijając tym samym ograniczenie wiekowe. Kiedy nauka jest zakończona decyduje Narrator.
4. Nie można uczyć się Zdolności, gdyż jest to cecha jaką postać ma niejako wrodzoną.
5. Statystyki postaci określają jej zdolność do walki. Są one niezbędne podczas turniejów, potyczek czy wojen.
6. Wartość Siły jest nadawana przez administrację.
7. Jeśli jesteś już tutaj, na końcu swojej KP dodaj: "Jesień Średniowiecza"
IV WOJNY
1. Każda wojna może być wywołana zarówno na CB jak i na fabule. Wyzwania do wojny nie można odrzucić.
2. W wojnie bierze udział Wyzywający, Broniący się (wraz z podległymi) oraz Postacie Specjalne danych krajów, jeśli są na forum. Narrator opisuje ruchy każdej tury i ocenia przebieg wojny.
3. W czasie wojen liczą się nie tylko statystyki, ale i siła wojska danego kraju.
4. Każda ze stron ma 3 dni na opis swojej tury. Po upływie tego czasu Narrator ma prawo zakończyć rozgrywkę.
5. Jeśli Broniący się pokonuje wyzywającego nie podbija jego ziem. Jest to odbierane jako ochrona własnej ziemi.
6. W przypadku pokonania Broniącego się, jego podlegli także przechodzą pod pieczę Wyzywającego.